Targetowanie reklam na Facebooku
Zobacz, jak my dobieramy odbiorców
Targetowanie reklam na Facebooku to naprawdę sztuka. Dlatego czym prędzej skończ z intuicyjnym “wyklikiwaniem” kampanii i zacznij w przemyślany sposób dobierać odbiorców reklam!
Poznaj nasze 4 złote zasady targetowania, dzięki którym i Ty zdobędziesz wartościową wiedzę z reklam na Facebooku i unikniesz ograniczonego napływu danych!
1. Uwzględniaj obie płcie w reklamach
Nawet jeśli sprzedajesz golarki dla mężczyzn, to wciąż możesz część reklam emitować kobietom, które być może zechcą kupić golarkę swojemu mężczyźnie/bratu/koledze np. na urodziny.
Obserwuj wyniki i podkręcaj reklamy dla grupy kobiet/mężczyzn, którzy wykazują największe zainteresowanie produktem/usługą
2. Przemyśl wiek swoich klientów
Wydaje Ci się, że Twój produkt raczej kupują osoby młode, więc kierujesz reklamy tylko do nich?
Stwórz kreacje reklam owe (przyciągające wzrok grafiki reklamowe i wciągające treści) pod młodych i starszych i pozwól, żeby przemówiły dane, zamiast domysłów
3. Testuj rozmiar grupy odbiorców
Zastanawiasz się, czy puścić reklamę szeroko na całą Polskę do kobiet i mężczyzn w wieku 18 – 65 czy wąsko potargetować reklamę zainteresowaniami, ograniczając grupę do kilkuset tysięcy osób?
Uniwersalna odpowiedź nie istnieje, po prostu regularnie testuj grupy odbiorców!
Targetowanie reklam na Facebooku zależy między innymi od tego:
- czy Twój produkt jest niszowy czy powszechny,
- jaki etap lejka sprzedażowego realizujesz tą reklamą,
- jakim budżetem reklamowym dysponujesz,
- jaki cel reklamowy wybrałeś/aś,
- do jakiego działania mobilizujesz odbiorcę kreacją reklamową.
4. To (nie) jest jakby luksusowe
Sprzedajesz produkt/usługę klasy premium i zakładasz, że kupią od Ciebie tylko “klienci klasy premium”?
Nie targetuj wyłącznie zainteresowaniami, podróżami, czy wydarzeniami z życia, które mogą wskazywać na czyjś wysoki status.
Przetestuj też kreacje w których akcentujesz korzyści płynące z produktu/usługi i puść reklamę osobom, które mogą rozwiązać problemy/zaspokoić potrzeby Twoim produktem/usługą.
Może się okazać, że kupują u Ciebie osoby o “przeciętnych” zainteresowaniach, ale o konkretnych potrzebach, które zaspokaja im Twój produkt/usługa. A fani Rolexa i Lamborgini na których tak liczyłeś/aś, będą jedynie klikaczami, którzy marzą o luksusowych towarach
Pokochaj testy, a wyniki przyjdą z czasem i to jakościowe, bo oparte o wiedzę o ludziach
I jak się czujesz po tym co przeczytałeś/aś?
Przeczytałeś/aś ten wpis i wszystko wydaje Ci się oczywiste?
Gratuluję, mam nadzieję, że nie tylko Ci się tak wydaje, ale też postępujesz tak, jak Ci się wydaje, że to robisz! 😉
Po lekturze masz wrażenie, że wiele przed Tobą?
Zabieraj się do pracy… aaalbo skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz wsparcia i sugestii 🙂
Pozdrawiam Cię,
Kornelia z Marcatingu