Rodzaje postów firmowych na Facebooku
... poznaj fantastyczną czwórkę!
Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie każdy właściciel firmy korzysta z Facebooka prywatnie. Nie każda firma prowadzi też własną stronę na Facebooku. Dlatego tak ważne jest dla nas, by tłumaczyć klientom nawet te pojęcia, które dla marketerów są oczywiste
Z doświadczenia wiemy, że wiele osób nie rozumie różnicy między podstawowymi rodzajami postów, jakie firma może dodawać na Facebooku
Dlatego dziś przedstawimy Ci podstawowe rodzaje postów firmowych na Faceooku.
W tym wpisie powiemy Ci czym jest:
Post organiczny, czyli zwykły post
Post organiczny to post, który dodajesz na swoją stronę firmową i widzi go każdy, kto zajrzy na Twój Fanpage. Posty organiczne wyświetlają się chronologicznie według daty publikacji, co oznacza, że na górze strony automatycznie wyświetla się Twój najnowszy post.
Post przypięty, czyli post na górze Fanapage'a
Post przypięty to post, który możesz osadzić na samej górze swojego Fanpage, nawet jeśli pochodzi sprzed kilku dni, tygodni, czy miesięcy. Dzięki niemu możesz informować “na wejściu” o jakiejś cyklicznej promocji, ważnych zmianach, czy witać odwiedzających. Aby przypiąć posta, kliknij w 3 kropki znajdujące się u góry posta po prawej stronie i wybierz “Przypnij u góry strony”. Od tej pory ten konkretny post będzie pierwszym widocznym postem na Twoim Fanpage. Z odpięciem postąp analogicznie.
Post reklamowy, czyli post promowany płatnie
Post reklamowy to post, który odpłatnie wyświetlasz konkretnej grupie osób, w zaplanowany sposób. Przy takim poście zawsze widnieje napis “Sponsorowane”, dzięki czemu wiadomo, że widzi się reklamę, a nie post organiczny. Post reklamowy może spełniać różne funkcje, w zależności od tego jaki cel chcesz osiągnąć: czy chcesz, by odbiorcy obejrzeli film, polubili Twoją stronę, zareagowali na posta bądź go skomentowali, czy np. przeszli z posta na stronę WWW Twojej firmy. Możliwości jest wiele.
Ciekawostka: postem reklamowym może być też post organiczny! Wystarczy, że wykorzystasz numer identyfikacyjny posta, który dodałeś/aś już na Fanpage i wkleić w odpowiednie miejsce w Menadżerze Reklam. W ten sposób post organiczny zaczyna być reklamowany konkretnym osobom, np. tym, którzy jeszcze nie lubią Twojej strony. W niektórych sytuacjach warto też reklamować posty organiczne swoim fanom.
Black post, czyli post widoczny dla niektórych
Black post to post reklamowy, którego treść widzi tylko konkretna grupa osób, ale wykluczający część lub całą grupę obserwujących Twój Fanpage. Nie publikuje się go także jako posta organicznego na Fanpage. Black post zazwyczaj kierowany jest do osób, które wykonały konkretną akcję, np. były na podstronie jakiegoś produktu z Twojego sklepu.
I jak się czujesz po tym co przeczytałeś/aś?
Przeczytałeś/aś ten wpis i okazało się, że znasz wszystkie rodzaje postów firmowych na Facebooku?
Gratuluję i mam nadzieję, że regularnie publikujesz te posty na swojej stronie! 😉
Po lekturze masz wrażenie, że wiele przed Tobą?
Zabieraj się do pracy… aaalbo skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz wsparcia i sugestii 🙂
Pozdrawiam Cię,
Kornelia z Marcatingu