Które social media powinna prowadzić firma?
Które social media powinna prowadzić firma? Czy wystarczy sam Facebook i Instagram? Może warto też ogarnąć Tiktok, LinkedIn, Pinterest, YouTube i Spotify?
A co z pozostałymi mediami na topie i tymi na które dopiero będzie moda? Przecież jest jeszcze mnóstwo innych mediów społecznościowych w których Twoja firma może być aktywna!
Tylko czy rzeczywiście MUSISZ być wszędzie?
Zdecydowanie nie!
Choćbyś chciał/a - nie dasz rady być wszędzie.
Po pierwsze, nie ma takiej fizycznej możliwości, żebyś był/a w stanie tworzyć oryginalne, chwytliwe i świeże teksty, czy nagrania na wszystkie popularne kanały komunikacji. Póki doba ma 24 godziny, to zwyczajnie ciężko będzie Ci pogodzić prowadzenie tylu kont z pracą zawodową i życiem prywatnym. Prędzej czy później możesz też dojść do momentu, w którym stracisz zapał i Twój content zacznie być suchą, masową produkcją. Nie oszukasz swoich obserwujących – ludzie od razu wyczują ten spadek energii i zaangażowania.
Bądź tam, gdzie przebywa Twoja "persona".
Po drugie, nie w każdym miejscu znajdziesz swojego wymarzonego klienta (personę), bo zwyczajnie może się on nie wpisywać w ramy społeczności, do której chcesz dołączyć jako twórca. Po co więc tracić czas i energię na kanał, na którym nie ma Twojego targetu? Skup się na miejscach, w których Twoi odbiorcy lubią spędzać czas. Dokładnie sprofiluj swojego klienta, stwórz jego harmonogram dnia i określ obszary zainteresowań. Dzięki temu łatwiej będzie Ci podjąć decyzję w kwestii wyboru kanałów, na których zyskasz aktywnego fana, a nawet klienta.
Prowadź kanały, których forma jest Ci bliska.
Po trzecie, nigdy nie zmuszaj się do formy contentu, której nie czujesz! Doskonałym przykładem jest Tiktok, na którym pojawia się coraz więcej kont biznesowych ze “śmiesznymi” filmikami. Niestety część z tych kont jest prowadzona tak, że filmy robią marce bardziej antyreklamę, niż dobry marketing. Widać, że niektóre firmy pojawiają się tam tylko dlatego, że Tiktok jest modnym i obecnie dość tanim miejscem do poszerzania zasięgów. To jednak kiepski pomysł, by być na nim za wszelką cenę. Nie buduj więc kanału w miejscu, na które nie masz ochoty i pomysłu. Stracisz tylko czas, pieniądze, a być może nawet reputację!
Zatem podsumowując, które social media powinna prowadzić firma? Firma powinna prowadzić social media na których są jej idealni klienci, na które ma czas i których forma pasuje do jej osobowości.
Po prostu rób to, co czujesz i czuj to co robisz!
I jak się czujesz po tym co przeczytałeś/aś?
Przeczytałeś/aś ten wpis i wszystko wydaje Ci się oczywiste?
Gratuluję, mam nadzieję, że nie tylko Ci się tak wydaje, ale też postępujesz tak, jak Ci się wydaje, że to robisz! 😉
Po lekturze masz wrażenie, że wiele przed Tobą?
Zabieraj się do pracy… aaalbo skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz wsparcia i sugestii 🙂
Pozdrawiam Cię,
Kornelia z Marcatingu