Obrazek przedstawia logo marki Marcating, czyli plik tekstowy z kocim, uśmiechniętym pyszczkiem. Pod grafiką znajduje się nazwa firmy, czyli Marcating.
  • Oferta4
    • Prowadzenie i obsługa social mediów
    • Obsługa Facebook Ads
    • Tworzenie treści na strony internetowe
    • Strona WWW na WordPressie
  • O Marcatingu2
    • Kornelia Stopińska
    • Agnieszka Pieprzyk
  • Jak pracujemy?
  • Blog2
    • Marketing i sprzedaż
      • Mity w marketingu
    • Social media
      • Facebook
  • Marcating na Fb
  • KONTAKT
Obrazek przedstawia logo marki Marcating, czyli plik tekstowy z kocim, uśmiechniętym pyszczkiem. Pod grafiką znajduje się nazwa firmy, czyli Marcating.
  • Oferta4
    • Prowadzenie i obsługa social mediów
    • Obsługa Facebook Ads
    • Tworzenie treści na strony internetowe
    • Strona WWW na WordPressie
  • O Marcatingu2
    • Kornelia Stopińska
    • Agnieszka Pieprzyk
  • Jak pracujemy?
  • Blog2
    • Marketing i sprzedaż
      • Mity w marketingu
    • Social media
      • Facebook
  • Marcating na Fb
  • KONTAKT
  • Oferta4
    • Prowadzenie i obsługa social mediów
    • Obsługa Facebook Ads
    • Tworzenie treści na strony internetowe
    • Strona WWW na WordPressie
  • O Marcatingu2
    • Kornelia Stopińska
    • Agnieszka Pieprzyk
  • Jak pracujemy?
  • Blog2
    • Marketing i sprzedaż
      • Mity w marketingu
    • Social media
      • Facebook
  • Marcating na Fb
  • KONTAKT
Obrazek przedstawia logo marki Marcating, czyli plik tekstowy z kocim, uśmiechniętym pyszczkiem. Pod grafiką znajduje się nazwa firmy, czyli Marcating.

Type To Search

Obrazek przedstawia logo marki Marcating, czyli plik tekstowy z kocim, uśmiechniętym pyszczkiem. Pod grafiką znajduje się nazwa firmy, czyli Marcating.
  • Oferta4
    • Prowadzenie i obsługa social mediów
    • Obsługa Facebook Ads
    • Tworzenie treści na strony internetowe
    • Strona WWW na WordPressie
  • O Marcatingu2
    • Kornelia Stopińska
    • Agnieszka Pieprzyk
  • Jak pracujemy?
  • Blog2
    • Marketing i sprzedaż
      • Mity w marketingu
    • Social media
      • Facebook
  • Marcating na Fb
  • KONTAKT
Czy Facebook się kończy?
Home Marketing i sprzedaż Czy Facebook się kończy?
Czy Facebook się kończy?
Marketing i sprzedażSocial media

Czy Facebook się kończy?

“Tak, social media tak, ale niekoniecznie Facebook, bo teraz to rządzi Instagram i Tiktok!”
“Chyba nie ma co tworzyć nowego Fanpage’a, bo ludzie odchodzą z Facebooka.”
“Czy Facebook się kończy? Oczywiście, że tak, szkoda na niego czasu!”

Cóż, teorii jest wiele, ale czy któraś z nich jest bliska prawdy?

Skończmy z domysłami i zastąpmy je faktami!
Poniżej znajdziesz digitalowe dane dla Polski ze stanem na styczeń 2023 roku wraz z naszymi komentarzami.

Ważne! - W artykule znajdziesz procenty ujęte w nawiasach. Oznaczają wzrost lub spadek w stosunku do danych za 2022 rok.
- Aby łatwiej było Ci wyobrazić sobie skalę poniższych danych, weź pod uwagę, że całkowita populacja Polski wynosi 41,48 mln.

… To jak to jest z tymi Polakami i social mediami w Polsce?

Ilu Polaków korzysta z social mediów?

75% (+3%) Polaków korzysta z co najmniej jednej platformy mediów społecznościowych.

Nasz komentarz: Wzrost cieszy, bo to oznacza, że coraz więcej ludzi korzysta z różnych social mediów. Dla nas, marketerek to sygnał, by kontynuować działania skoncentrowane na platformach społecznościowych.

Ilu jest użytkowników Facebooka w Polsce?

Istnieje 17,85 mln (+1%) użytkowników Facebooka w Polsce.

Nasz komentarz: Hmmm… Czy Facebook się kończy? Wychodzi na to, że nie jest tak, jak niektórzy twierdzą. Portal wręcz symbolicznie się rozwija, skoro użytkowników w ciągu roku przybyło. Wciąż zastanawiamy się skąd wzięła się ta plotka…

Czy Facebook się kończy?
A może wciąż jest topowym medium?

Facebook wciąż utrzymuje się na II miejscu wśród wybieranych przez Polaków mediów społecznościowych, zaraz po Youtubie (który ma 27,5 mln (+1%)).

Nasz komentarz: Youtube i reklamy na YT to temat rzeka, na osobnego posta, albo nawet wpis blogowy, a my nie o nim dziś chcemy rozmawiać. Ważniejsze jest dla nas to, że Facebook zajmuje stabilne, II miejsce wśród polskich internautów. Dzięki temu utwierdzamy się w tym, że działania reklamowe na tym portalu wciąż mają sens.

Ilu jest użytkowników Instagrama w Polsce?

Z Instagrama korzysta 10,4 mln (-3%) polskich użytkowników.

Nasz komentarz: Delikatny spadek liczby polskich kont na Instagramie może być powiązany z polityką firmy Meta, bądź niekorzystnymi algorytmami, z którymi spotykają się niektórzy twórcy. Ciężko stwierdzić jaka jest jednoznaczna przyczyna takiej sytuacji. Nie oznacza to jednak, że Instagram umiera, bądź się kończy. Należy pamiętać o rotacji ludzi między social mediami – ktoś kończy z Instagramem, ale wraca na Facebooka, bądź odwrotnie.

Ilu jest użytkowników Tiktoka w Polsce?​

Na Tiktoku jest obecnie 10,14 mln (+31%) polskich użytkowników.

Nasz komentarz: Prawdą jest, że Tiktok rośnie w siłę… ALE! To, że dane medium się rozwija absolutnie nie powinno być dla Ciebie jedynym bodźcem do tego, by od razu się tam pojawiać ze swoją firmą i produktami. Ważniejsze od tego, które medium jest na topie, jest to, czy TWÓJ TARGET w ogóle korzysta z danego medium! Bez porządnej analizy persony i jej stylu życia nie podejmuj tak ważnej, biznesowej decyzji.

Ilu jest użytkowników LinkedIna w Polsce?

LinkedIn posiada na ten moment 5,5 mln (+20%) użytkowników z Polski. 

Nasz komentarz: LinkedIn zaliczył skok o blisko milion kont (z 4,6 mln na 5,5 mln). Niezwykle cieszy nas to, że coraz więcej polskich przedsiębiorców decyduje się na to, by pojawić się na LinkedInie jako osoba i firma! Ten portal biznesowy ma naprawdę ogromny potencjał nie tylko networkingowy, ale także czysto biznesowy. Zwłaszcza firmy oparte o model B2B mają dużą szansę na to, by znaleźć na LinkedInie klienta lub kontrahenta.

Chcesz poznać więcej rzetelnych danych?

Czy Facebook się kończy?
Okazuje się, że nie. Dlatego właśnie podstawą pracy marketera są rzetelne raporty.

Zaciekawiłyśmy Cię tym podsumowaniem i chcesz wiedzieć więcej?
Posiłkowałyśmy się danymi z raportu dostępnego pod tym przyciskiem:

Raport digitalowy dla Polski na 2023 rok

P.S. Zmień w linku “2023” na “2022”, a dotrzesz także do zeszłorocznych danych 🤫

I jak się czujesz po tym co przeczytałeś/aś?

Przeczytałeś/aś ten wpis i wszystko wydaje Ci się oczywiste? 
Gratuluję, mam nadzieję, że nie tylko Ci się tak wydaje, ale też postępujesz tak, jak Ci się wydaje, że to robisz! 😉

Po lekturze masz wrażenie, że wiele przed Tobą? 
Zabieraj się do pracy… aaalbo skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz wsparcia i sugestii 🙂 

Pozdrawiam Cię,
Kornelia z Marcatingu

Idę do kontaktu
Idę do strony na Fb
e-marketing marketing internetowy
Czy Black Friday jest dla każdej firmy?

Czy Black Friday jest dla każdej firmy?

21/11/2022

SCAM na Messengerze

24/10/2023
SCAM na Messengerze
Kategorie wpisów:
Kto prowadzi bloga?

Kornelia z Marcatingu

Cześć! Jestem kreatorką treści dla naszych klientów i autorką marcatingowych wpisów blogowych. Koniecznie zajrzyj do naszych social mediów i czytaj nasz content na bieżąco :)

Powiązane wpisy:
  • Czy Black Friday jest dla każdej firmy?
    Czy Black Friday jest dla każdej firmy?
    21/11/2022
  • Jak często publikować w social mediach?
    Jak często publikować w social mediach?
    30/09/2022
  • Jakim językiem pisać treści ciekawe dla klienta?
    Jakim językiem pisać treści ciekawe dla klienta?
    10/09/2022

Powierz swój marketing
naszemu duetowi ekspertek!
Pomożemy Ci ułożyć działania
w oparciu o wciągające treści.

Kontakt
Skontaktuj się z nami:
MARCATING
Agencja Marketingowa w Rzeszowie

Adres: Galeria Dexa,

Al. Armii Krajowej 4a, lokal 121,

35-304 Rzeszów

E-mail: kontakt@marcating.pl

Telefon: 517 739 876

FacebookLinkedin-in
Co robimy?

MARKETING DLA FIRM:

Social media
Facebook Ads

Copywriting

SEO Copywriting

Wizytówka Google

Strona WWW
… i wszystko, co dotyczy treści.

Odwiedź nas:

Marcating | Agencja Marketingowa w Rzeszowie
Copyright © 2021 Marcating. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Polityka Prywatności

Strona wykonana przez Marcating.