Obrazek przedstawia logo marki Marcating, czyli plik tekstowy z kocim, uśmiechniętym pyszczkiem. Pod grafiką znajduje się nazwa firmy, czyli Marcating.
  • Oferta4
    • Prowadzenie i obsługa social mediów
    • Obsługa Facebook Ads
    • Tworzenie treści na strony internetowe
    • Strona WWW na WordPressie
  • O Marcatingu2
    • Kornelia Stopińska
    • Agnieszka Pieprzyk
  • Jak pracujemy?
  • Blog2
    • Marketing i sprzedaż
      • Mity w marketingu
    • Social media
      • Facebook
  • Marcating na Fb
  • KONTAKT
Obrazek przedstawia logo marki Marcating, czyli plik tekstowy z kocim, uśmiechniętym pyszczkiem. Pod grafiką znajduje się nazwa firmy, czyli Marcating.
  • Oferta4
    • Prowadzenie i obsługa social mediów
    • Obsługa Facebook Ads
    • Tworzenie treści na strony internetowe
    • Strona WWW na WordPressie
  • O Marcatingu2
    • Kornelia Stopińska
    • Agnieszka Pieprzyk
  • Jak pracujemy?
  • Blog2
    • Marketing i sprzedaż
      • Mity w marketingu
    • Social media
      • Facebook
  • Marcating na Fb
  • KONTAKT
  • Oferta4
    • Prowadzenie i obsługa social mediów
    • Obsługa Facebook Ads
    • Tworzenie treści na strony internetowe
    • Strona WWW na WordPressie
  • O Marcatingu2
    • Kornelia Stopińska
    • Agnieszka Pieprzyk
  • Jak pracujemy?
  • Blog2
    • Marketing i sprzedaż
      • Mity w marketingu
    • Social media
      • Facebook
  • Marcating na Fb
  • KONTAKT
Obrazek przedstawia logo marki Marcating, czyli plik tekstowy z kocim, uśmiechniętym pyszczkiem. Pod grafiką znajduje się nazwa firmy, czyli Marcating.

Type To Search

Obrazek przedstawia logo marki Marcating, czyli plik tekstowy z kocim, uśmiechniętym pyszczkiem. Pod grafiką znajduje się nazwa firmy, czyli Marcating.
  • Oferta4
    • Prowadzenie i obsługa social mediów
    • Obsługa Facebook Ads
    • Tworzenie treści na strony internetowe
    • Strona WWW na WordPressie
  • O Marcatingu2
    • Kornelia Stopińska
    • Agnieszka Pieprzyk
  • Jak pracujemy?
  • Blog2
    • Marketing i sprzedaż
      • Mity w marketingu
    • Social media
      • Facebook
  • Marcating na Fb
  • KONTAKT
Sukces produktu zależy od ceny?
Home Marketing i sprzedaż Sukces produktu zależy od ceny?
Sukces produktu zależy od ceny
Marketing i sprzedażMity w marketingu

Sukces produktu zależy od ceny?

Niekoniecznie, to mit!

Mam świetny przykład z życia wzięty, który pokaże Wam, że sukces produktu nie zależy od jego ceny. 

Leniwe popołudnie, przeglądam najnowszy feed na grupach marketingowych i biznesowych na Facebooku. Nagle moim oczom ukazuje się zdjęcie produktowe cudownego, misternego rękodzieła. Niebanalne kolczyki robione z pasją i wyczuciem. Naprawdę oczy aż same rosły na ich widok – istny raj dla estety.

Z ciekawości wchodzę w komentarze i widzę dyskusję pod jednym z nich. Kilka osób zasugerowało autorce posta podniesienie ceny kolczyków. Ktoś napisał, że konkurencja ma podobne produkty nawet 2 razy droższe. Odezwała się też osoba, która widziała droższe, ale też zdecydowanie mniej dokładnie wykonane kolczyki. Generalnie sporo osób zaskoczyła niska cena tak dobrze, ręcznie wykonanej biżuterii.

Co na te pochwały i zachętę do podbicia cen odpowiedziała autorka?
“Boję się, że stracę klientów jak podniosę cenę.”

Skończ sprzedawać ceną!

Serce mi pękło. Kobieta robi przepiękne, roślinne kolczyki z trudnej masy i jak sama przyznała, woli sprzedać po kosztach, niż ryzykować upadkiem biznesu. Miałam wrażenie, że ja bardziej wierzę w jej produkt, niż ona sama. To było bardzo smutne.

Nie wytrzymałam, odpisałam jej tak:
“Wtrącę się z marketerską radą. Piszesz, że boisz się podnieść cenę tych małych cudów, bo wysoka cena zniechęci klienta. To duży błąd. Kto powiedział, że Twoje kolczyki w ogóle muszą walczyć ceną?

Nie sprzedawaj ceną, rób to estetyką, wzorami, personalizacją, wyczuciem, talentem i emocjami. 

Stwórz obraz kobiety, której chcesz sprzedać te kolczyki, ubierz ją w cechy, pragnienia, demografię, podejście do życia i pisz teksty sprzedażowe skierowane właśnie do niej. 

Bo ludzie kupują dla emocji, a niewątpliwie jesteś w stanie dać im poczucie, że będą w tych kolczykach czuć się zjawiskowo. 

Zawsze będą tańsze i droższe kolczyki na rynku. To które osiągną sukces zależy od tego JAK ktoś je przedstawi 🙂
Trzymam kciuki!”

Odniosłam wrażenie, że mój komentarz otworzył autorce i kilkudziesięciu innym osobom oczy, bo szturmem zdobyłam za niego ogromną ilość lajków i kilka podziękowań za takie spojrzenie na sprawę. To tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że wiedza oczywista dla mnie, wciąż może być odkryciem dla wielu małych biznesów. 

Dlaczego sukces produktu NIE zależy od jego ceny?​

Wracając więc do mitu… Dlaczego sukces produktu nie zależy od jego ceny?

“Wysoka” cena to pojęcie względne i dla każdego oznacza zupełnie inne widełki. Dlatego ważne jest JAK coś sprzedajesz, a nie ZA ILE. Przy dobrej argumentacji opartej o język korzyści i emocji klienta, cena naprawdę przestaje być kluczowa.

Powinieneś/powinnaś doskonale znać cechy, pragnienia i słabości swoich klientów, żeby precyzyjnie trafiać contentem w ich odczucia, wątpliwości i braki. Tysiące marketerów nie mogą się mylić – content działa, gdy wiesz KOMU sprzedajesz!

Produkt ma zaspokajać potrzeby i rozwiązywać problemy i to na tym powinieneś się skupić w opisie produktu. Jeśli Twój opis zaczyna i kończy się na cechach produktu, to ciężko będzie Ci osiągnąć wymarzone wyniki sprzedażowe. Chyba, że sprzedajesz gwoździe, albo inny produkt, który ma proste i oczywiste zastosowanie. A i tu można się kłócić, bo w grę wchodzi jeszcze rozpoznawalność i filozofia marki, o których kiedy indziej.

Ludzie kupują emocjami, więc skup się na uczuciach swojego idealnego klienta i dotknij tej czułej struny w swoim contencie. Jeśli odbiorca poczuje, że Ty go “czujesz” i że nadajecie na tych samych falach, to będzie bardziej skłonny Ci zaufać i u Ciebie kupić.

I jak się czujesz po tym co przeczytałeś/aś?

Przeczytałeś/aś tę historię i wszystko wydaje Ci się to oczywiste? 
Gratuluję, mam nadzieję, że nie tylko Ci się tak wydaje, ale też postępujesz tak, jak Ci się wydaje, że to robisz! 😉

Po lekturze masz wrażenie, że wiele przed Tobą? 
Zabieraj się do pracy… aaalbo skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz wsparcia i sugestii 🙂 

Pozdrawiam Cię,
Kornelia z Marcatingu

Idę do kontaktu
Idę do strony na Fb
content marketing e-marketing marketing internetowy

Agencja marketingowa dla branży X

16/03/2022
Agencja marketingowa dla branży X
Kategorie wpisów:
Kto prowadzi bloga?

Kornelia z Marcatingu

Cześć! Jestem kreatorką treści dla naszych klientów i autorką marcatingowych wpisów blogowych. Koniecznie zajrzyj do naszych social mediów i czytaj nasz content na bieżąco :)

Powiązane wpisy:
  • Czy Facebook się kończy?
    Czy Facebook się kończy?
    14/03/2023
  • Czy Black Friday jest dla każdej firmy?
    Czy Black Friday jest dla każdej firmy?
    21/11/2022
  • Jak często publikować w social mediach?
    Jak często publikować w social mediach?
    30/09/2022

Powierz swój marketing
naszemu duetowi ekspertek!
Pomożemy Ci ułożyć działania
w oparciu o wciągające treści.

Kontakt
Skontaktuj się z nami:
MARCATING
Agencja Marketingowa w Rzeszowie

Adres: Galeria Dexa,

Al. Armii Krajowej 4a, lokal 121,

35-304 Rzeszów

E-mail: kontakt@marcating.pl

Telefon: 517 739 876

FacebookLinkedin-in
Co robimy?

MARKETING DLA FIRM:

Social media
Facebook Ads

Copywriting

SEO Copywriting

Wizytówka Google

Strona WWW
… i wszystko, co dotyczy treści.

Odwiedź nas:

Marcating | Agencja Marketingowa w Rzeszowie
Copyright © 2021 Marcating. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Polityka Prywatności

Strona wykonana przez Marcating.